Gymnázium Chotěboř, Jiráskova 637, 583 01 Chotěboř | Email: gch@gch.cz | Telefon: 569 669 360 | Další kontakty »

Krátké ohlédnutí za dlouhým projektem německého jazyka "Unsere Heimat, ..."

Alice Janáčková, oktáva, 24.9.2019 | Kategorie: O gymnáziu

Devátého září se historie opakovala a skupina deseti studentek Gymnázia Chotěboř nastoupila do vlaku jedoucího směrem Berlín. Nebylo to poprvé, podobnou cestu jsme již podnikly před rokem a půl, kdy jsme v malém německém městečku nedaleko města hlavního strávily bezmála dva týdny. Tehdy jsme zde ochutnaly život v tamních rodinách, cizím jazyce a novém kolektivu. V září loňského roku pak vrstevnice z Německa přijely k nám a společně jsme nasbíraly další nespočet nezapomenutelných zážitků. Projekt “Unsere Heimat, unser Leben, unsere Zukunft” nám přinesl hodně. Náš letošní výlet tedy představoval návrat do milovaného Werderu, ale i návrat v čase. První den jsme se ubytovaly, tentokrát na místním internátu, a následně nás čekala uvítací večeře. Tu pro nás, stejně tak jako celý program naší návštěvy, připravily pracovnice werderské školy, nyní už staré známé. Pak už jsme si jen odpočaly po dlouhé cestě a nabraly síly na další den, strávený v Berlíně. Tam nás ohromila uměním zdobená Berlínská zeď v Eastside Gallery a poté jsme měly jedinečnou možnost vidět proslulou budovu Říšského sněmu zevnitř. Krásná panoramata města nám nabídnul také výhled z Berlínského dómu. K večeru nás ve Werderu vítala cedule, na níž německým rukopisem stálo české “Vítejte zpět”, a okolo ní rozestavěné tváře, jež jsme rok i více neviděly. Bylo to dojemné setkání. Výměnné partnerky si pro nás připravily večeři v klubu školy, měly jsme čas si po dlouhé době popovídat a došlo i na tanec a zpěv písní, které jsme zpívaly před léty. Třetí den zahrnoval výpravu do Postupimi a prohlídku zámku Cecilienhof, kde se roku 1945 konala slavná Postupimská konference. Dále jsme pokračovaly k Mramorovému paláci a pěšky se prošlapaly i částí zvanou Ruská kolonie. Následující den jsme se ještě vrátily do Berlína a věnovaly několik hodin procházení Futuria, čerstvě otevřeného muzea budoucnosti, jež bylo pár dní staré a po strop plné poutavých jevů a informací. Později to odpoledne jsme ve Werderu absolvovaly výšlap na lokální vinici, jejíž révové keře zalévalo slunce. V osobním volnu jsme si pak prošly dobře známá místa, na kterých se z mnohých z nás před časem staly dobré známé, a rozpomněly se na náš výměnný pobyt. Ráno dalšího dne znamenalo už jen loučení na nádraží a poslední hromadný výkřik slova “Tschüss!” jako jednu z mnoha tradic, které nás po uplynulé dva roky doprovázely. Poté se kola vlaku rozjela a vytvořila tak konečnou čáru za celým projektem. S německými kamarádkami jsme se ale jistě neviděly naposled. Nezbývá než poděkovat němčinářskému sboru Gymnázia Chotěboř v čele s Mgr. Tomášem Scholzem a Mgr. Evou Podolkovou, bez nichž by nic z této zkušenosti, jež pro nás byla tak šťastná a obohacující, nebylo možné. Přinesla nám zážitky, na které budeme s určitostí vzpomínat ještě mnoho let, ne-li celý život, a přátelství, která při troše štěstí vydrží stejně tak dlouho. A pokud se nás jednou někdo zeptá, co nejlepšího jsme na gymplu zažily, odpověď máme jasnou. Výměnný projekt ve Werderu.

Alice Janáčková, oktáva

Výběr fotografií z posledního výměnného pobytu najdete v naší fotogalerii. :-)