Gymnázium Chotěboř, Jiráskova 637, 583 01 Chotěboř | Email: gch@gch.cz | Telefon: 569 669 360 | Další kontakty »

Spolupráce Gymnázia Chotěboř a Vasakolan ve švédském Gävle

Mgr. Danuše Caltová, 9.5.2017 | Kategorie: O gymnáziu

Od v září loňského roku, kdy se skupina 21 studentů našeho gymnázia vrátila z návštěvy partnerské školy ve Švédsku, utekl čas jako voda a 22. 4. nastalo velké vítání v Chotěboři. Švédští studenti přijeli se směsí očekávání, těšení se i obav z toho, jak zvládnou pobyt v cizí zemi v neznámých rodinách. V neděli se jim české rodiny plně věnovaly a v pondělí ráno začal společný program.

Kromě již tradiční návštěvy Prahy a Kutné Hory a přijetí na radnici panem starostou program zahrnoval řadu aktivit, které si připravili sami studenti.  Někteří nastudovali informace o zajímavých místech Chotěboře a zahráli si na turistické průvodce. Čeští studenti učili Švédy plést pomlázky a malovat velikonoční vajíčka, členové taneční skupiny   Chotěboř-crew  učili Švédy tančit hip-hop, děvčata z oktávy předvedla zdařilou hodinu českého jazyka pro cizince a nechyběly ani přednášky o Kraji Vysočina nebo o historii a současnosti chotěbořského gymnázia. Na poslední den pobytu chlapci ze sexty zorganizovali hru geocaching v údolí Doubravy. Na konci hry na soutěžící čekal poklad - bytelná krabice plná čokolády.  Naši studenti opět prokázali, že jsou schopni výborně komunikovat v anglickém jazyce a zorganizovat řadu zajímavých akcí.

Nejen studenti ale i učitelé prožili mnoho času společně, protože je důležité budovat vztahy i na úrovni pedagogického sboru. Důkazem úspěšnosti předchozí spolupráce byla návštěva bývalého ředitele Vasaskolan, který se, již jako důchodce a soukromá osoba, připojil ke švédské skupině a strávil v Chotěboři několik dní. Nové vedení Vasaskolan je další spolupráci příznivě nakloněno a chce ve výměnách pokračovat.

Poděkování patří všem zúčastněným učitelům, včetně učitelů ZUŠ, kteří se na projektu podíleli. Největší poděkování si však zaslouží hostitelské rodiny. Bez jejich morální a finanční podpory by nebylo možné projekt realizovat.

Mgr. Danuše Caltová